top of page

פוליסת סיעוד אחידה בקרב כל קופות החולים

פוליסה אחידה הינה הכרחית, אך אסור שהגיל יפעל לרעת המבוטח
משרדי הבריאות והאוצר חלוקים בדעותיהם על הדרך בה יש לנקוט להסרת חסמי המעבר בין קופות החולים. הקופות מצדן זועמות על המהלך וטוענות שיפגע בציבור המבוטחים.

שוק הסיעוד עודנו סוער בעקבות הודעתו של פרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בנוגע לתכנית האוצר להורות על יצירת פוליסת סיעוד אחידה בקרב כל קופות החולים החל מ - 2014, ולהתיר תחרות על גובה הפרמיה בלבד. הבשורה הגדולה העולה מהמהלך היא הסרת החסמים במעבר בין קופות החולים. בשל הפערים המהותיים הקיימים בין פוליסות הביטוח הסיעודי של קופות החולים, מעבר בין הקופות גורם כיום לאובדן זכויות המבוטח בפוליסת הסיעוד עבורה שילם במשך שנים רבות. שריג הסביר כי פוליסה אחידה תפשט את היכולת להשוות בין התכניות, והיעדר החיתום הרפואי יאפשר גם למבוטחים מבוגרים לעבור בין הקופות. על אף שאין עוררין על מטרתו המבורכת של המהלך, קיימת מחלוקת נוקבת בין גורמים בענף באשר לדרך הראויה בה יש לנקוט. "פוליסה אחידה היא הכרחית", אמר לעדיף גורם בכיר באחת מחברות הביטוח הגדולות. "אבל חשוב לזכור שהמטרה של קופות החולים היא לתת שירותים הקבועים בסל, וכל קופה צריכה לעשות זאת בדרך הטובה ביותר. אסור שמחיר או כיסויים נוספים יהיו חסם או זרז במעבר בין הקופות. לא יתכן שבעולם בו המבטחים חוששים מביטוח סיעודי יכריז המפקח על תחרות במחיר, זה חוסר אחריות גם כלפי יציבות החברות. התחרות צריכה להיות רק על בסיס רמת השירות ואיכות הרפואה שכל קופה מספקת".

הצד הכלכלי לא חשוב

סוכן הביטוח ירון נאמן גם הוא מברך על המהלך, אך מצביע על הכשלים הקיימים בו לדבריו. על פי תנאי הפוליסה האחידה, ככל שגיל ההצטרפות מאוחר יותר - יזכה החולה לכיסוי נמוך יותר. "באופן פרדוקסלי דווקא בהיות האדם מבוגר יותר הוא נהנה מכיסוי נמוך יותר", הוא אומר. "ההיגיון אומר שזה צריך לפעול לכיוון ההפוך, כלומר הכיסוי צריך דווקא להתרחב עם הגיל. במסלולי קופות החולים, שהם ממלכתיים, רואים שלגיל משמעות שלילית על היקף הכיסוי. מדוע המפקח יצא מראש בהכרזה שדווקא הקשישים ישלמו מחיר יקר? הרי הוא צפוי לצאת במכרז בינלאומי, ולכן הוא עשוי להצליח להוזיל עלויות וניתן יהיה לאפשר גם לקשישים קיום בכבוד". ירון מסביר שאין מטרתו של ביטוח הסיעוד לחסוך בעלויות, אלא להעניק איכות חיים למבוטח. "בכיסוי ביטוחי ממלכתי הצד הכלכלי צריך להיות זניח, אחרת מוטב לבטח באופן פרטי". ירון מתייחס אף להשפעת המהלך על סוכני הביטוח, באומרו כי "לאחר שסוכן ביטוח ידע מה הולכת להיות מנת הסיעוד שיקבל מקופת החולים, הוא יוכל להמליץ ללקוח איזה ביטוח פרטי לרכוש. היום ברור שנוכל לייצר מכירה חדשה עבור כל אחד לפי יכולתו".

5 שנות פיצוי אינן מספיקות

במסגרת הפוליסה האחידה, חולה סיעודי שמתגורר בביתו יהיה זכאי לתקופת ביטוח אחידה למשך 5 שנים, לתקופת המתנה אחידה של 60 יום ותגמולי ביטוח אחידים. לדברי ירון

, ישנן מדינות בעולם המערבי שאין בהן ביטוח סיעודי ממלכתי, וחברות ביטוח מובילות בכמה מהן נטשו לחלוטין את תחום הסיעוד. "מדינה לא יכולה לקחת על עצמה לתת כיסוי סיעודי לאנשים שעוד מעט יחיו עד 120. כיום כל אדם שלישי מעל גיל 655 נקלע למצב סיעודי, והרפואה מאפשרת היום להחזיק חולה סיעודי למשך שנים ארוכות, כך ש - 5 שנות פיצוי סיעודי אינן מספיקות".

לשאלות, ייעוץ ועדכונים שוטפים 
השאירו פרטים מלאים 

תודה! הפרטים נשלחו בהצלחה

קטגוריות
פוסטים אחרונים 
  • Facebook Basic Square
עקבו אחרינו בפייסבוק
bottom of page